فال

قالب وبلاگ

قالب وبلاگ

اس ام اس عاشقانه

چشم انداز فردا

چشم انداز فردا
 

محل درج آگهی و تبلیغات
 
نوشته شده در تاريخ یکشنبه بیست و دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

سال ها بود که استاد بزرگ سنتور و موسیقی ایران استاد « فرامرز پایور» در بستر بیماری بود و پس از سکته ای که از سال 78 داشتند نیمی از بدنش فلج بوده و به سختی روزگار را پشت سر می گذاشتند می دانم که نگاه های عاشقانه ی استاد به سنتورش و از اینکه نمی توانستند گیسوان سازشان را بنوازند ، بسیار برایشان دردآور تر از بیماریشان بود . چگونه می توان سال ها نواخت و سال ها به سازی اینگونه نگاه کرد ؟! آری نمی توان درک کرد ، چرا که هیچ کدام از ما به جای ایشان نبوده ایم.

 دربار ه ی زندگی هنری ایشان باید بگویم که از شاگردان استاد صبا بودند و گروه اساتید و گروه پایور را سال ها سرپرستی کرده و کنسرت های زیادی در ایران و خارج از ایران با استادان بزرگ اجرا کردند. پس از دورانی که موسیقی تنها در رادیو و به شکل ارکسترهای رادیو اجرا می شد ، استاد پایور موسیقی ایرانی را به شیوه ی امروزی هدایت می کردند و در زنده نگه داشتن ردیف های موسیقی ما نقش مهمی داشتند .

بی گمان نه تنها سنتورنوازان امروز که حتی سنتور ، خود را مدیون این بزرگمرد می داند . او به سنتور رنگی تازه و جاودانه بخشید.

هم دوره ای های ما که که امروزه موسیقی کار می کنند ، مانند من ، بسیار با ساخته های ایشان آشنا ییم و روزها و شب های زیادی را به عشق شنیدن این نواها گذرانده ایم.

می دانم که ایشان آسوده در خاک خفته اند و و از رنج و دردها به دورند ، به دوستان گذشته ی خود پیوسته اند . او بی گمان در کنار صبا ، تجویدی ، عبادی ، بنان ، مشکاتیان و دیگران شاد خواهد بود.

 روحش شاد.


منبع: مستان همای


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی
از این تاریخ وبلاگ موسسه فرهنگی هنری چشم انداز فردا به صورت رسمی اغاز به فعالیت میکند!

اساتید محترم یا هنرجویان می توانند مطالب مرتبط با موضوع را با مدیر وبلاگ و یا مدریت محترم موسسه در میان گذاشته و با نام خود در وبلاگ ثبت کنند!

معرفی کلیه اساتید موسسه هم در بخش مربوطه انجام شده برای مشاهده از قسمت معرفی اساتید یا به بخش ساز مربوطه مراجعه کنید!

با تشکر از حضور شما

منتظر نظرات گرمتون هستیم!


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی
  این برنامه عصر روز جمعه 22 ابان ماه با اجرای هنرجویان این موسسه در سالن بهزیستی برگزار شد. در این برنامه هنرجویان موفق در غالب اجراهای گروهی و تک نوازی به روی سن امدند. از ان جمله به اجرای گروه سه تار ، سنتور ،سازهای کوبه ای و ارف می توان اشاره کرد. تک نواز ها هم با سازهای گیتار و ارگ توانمندی های خود را نشان دادند. این برنامه دومین اجرای تجربی هنرجویان موسسه بود که نشانگر توانایی های اساتید این موسسه و هنرجویان ان داشت! در پایان از هنرجویان موفق با لوح های تقدیر قدردانی به  عمل امد.

نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

 

کمانچه

نام استاد:        شروان احمدزاده

متولد:               1349

مدرک تحصیلی:      کارشناس موسیقی فارغ التحصیل  دانشگاه هنر

- کارشناس موسیقی ایرانی با ساز تخصصی کمانچه

سابقه تدریس:    از سال 68 تاکنون

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

هادی منظری ممتازی پیانو

 

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

کمانچه از کتاب ویلن اول و دوم هنرستان،بعد روی قطعات و ردیف میرزا عبدالله

آکاردئون نزد آقای حسب-ممتازی. عود: کتاب نریمان- ردیف و قطعات تنظیم شده برای عود

l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

عضو شورای موسیقی صدا و سیما مرکز گیلان- نوازنده سازهای زهی آرشه ای و زهی مضرابی تولید موسیقی صدا و سیما- تنظیم کننده- صدابردار و متخصص کارکردن با نرم افزارهای موسیقی روز در کامپیوتر-و دیگر وسائل مورد نیاز در ضبط موسیقی دیجیتال اعم از کنترولرها هاردیک رکوردر- مولتی تراکت رکوردر- و میکس مسترینگ قطعات موسیقی و ...

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

هنرجو باید دارای قدرت سرایش به زبانی باید حداقل یک قطعه ساده موسیقی را بتواند واضح بخواند به زبان موسیقی فالش نخواند و درک موسیقی اش بالا باشد


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

ویولن کلاسیک

نام استاد:    مسیح فریدون زاده

متولد سال:     1359

مدرک تحصیلی:   لیسانس ریاضی محض

سابقه تدریس:     8 سال

اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند: l

خانم لعیا اعتمادی شاگرد اول استاد سیاوش ظهرالدینی،خانم دکتر ستاره بهشتی دکترای ویلن و آلتو از امریکا

 

شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :l

متد سوزوکی برای کودکان

دوره تدریس بزرگسال(ابتدایی،متوسطه،عالی)

 

خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها:l

اجرای کنسرتهای متعدد در سطح کشور

اجرای کنسرت ارکستر کلاسیک گیلان در تالار وحدت

سولیست ارکستر ملی رودسر

 

ویژگی های ساز :l

ویلن سازی است غربی اما بخاطر خصوصیت ویژه و منحصر بفردش در تمام دنیا بومی همان کشور شده است.

 

آ نچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):l

در تصمیم خود راسخ باشد حتما"ویولونیست خوبی می شود و لذت خواهد برد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

ویولن کلاسیک

نام استاد: حمید نزهت شعار

متولد سال :1351

سابقه تدریس :از سال 1373 تاکنون به صورت مستمر

مدرک تحصیلی :

 l خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها:

متعدد

 

lاساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

اساتید متعدد

 

 lشیوه تدریس سبک و منبع آموزشی :

متد پایه LE violon   همراه آهنگ های آسان برای ویولن

Suzuri  همراه آهنگ های آسان برای ویولن

و...

 

 lویژگی های ساز ویولن :

زهی آشیرایی

 

 

l آنچه که هنرجو در ابتدا لازم است بداند (از نظر مدرس):

اینک علم ، کو مرد عمل؟


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

ویولن

نام استاد:    غلامرضا امانی

متولد:    1314

مدرک تحصیلی:    فوق دیپلم هنر

سابقه تدریس:    از سال 1340

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

آقای احمد امانی- یروان مارتی اوسیان -عیسی یزدانفر در ترومبون نوازی-ابوالقاسم رزقجو(سه تار،تار و دف)و مدت 8 سال خدمت استاد رحمت الله بدیعی در تهران نوازنده قره نی و ویلن. مدتی بعد ،نزد ولی الله البرز،مقدمات موسیقی را فرا گرفت. مصطفیکسروی- یوسف زاده و فرزانـه .

 

lشیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

بنظر بنده بهترین منابع آموزش ویلن در موسیقی سنتی همان کتابهای هنرستان موسیقی تالیف استاد روح الله خالقی که اتودهای آموزشی جالبی داشته برای توجیح هنرجویان ویلن بهترین وسیله می باشد . ضمنا" کتابــهای ابوالحسـن صبا و ردیف های منوچهر لشکری و

محتویات آهنگهای چاپ شده بهترین وسیله  پیشرفت می باشد. بنظر بنده هر استادی باید ذخیره های علمی استادان قبلی خود را داشته باشد.

 

lخلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها:

نواختن فلوت در اجرای کنسرت استاد بنان در سال 38  ، در سال 39 ، امانی به سرپرستی بخش موسیقی رادیو رشت برگزیده شد  و برای اعتلای بیشتر موسیقی اصیل بومی ، کوشش کرد . در سال 41 ، همراه بهمن فرخی در حاشیه مزارع برنج روستای لاله دشت ، با الهام از فضای سرسبز آنجا ، ترانه" گول بیجار سر " را ساخت و ساخت آهنگهای ذیل: 

بهار گیلان ، صدای کرجی بان ، گولمار ، گول بیجارسر ، شب مهتاب ، بنفشه گول ، تی گول گول پیرهن ، دلواپسی نارم ، باباخان تیر کمان بزه ، تی عید تره مبارک ، خوش خبر، خواستگاری ، گول آفتابگردان ، طاووس ، بیجار سر ، بهار بهارا یار ، حصیر باف ، افسونگر ، پرستو ، دختر خزر ، مرغ توفان ، دختر چشمه ، همچنین تنظیم و آرانژمان ترانه ها به شرح زیر : تونگ طلا ، باد بهاری

 

lویژگی های ساز :

بنظر بنده ساز ویلن و کمانچه سخت ترین و بهترین وسیله برای نواختن آهنگها می باشد اگر در ارکستری ویلن نباشد سوت و کور و ارکستر هماهنگی های لازم را در ارکستر های سنتی ندارد. پس در ارکستر های سنتی ویلن یا کمانچه حتما"باید باشد.

 

lآنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

پس از فراگیری نزد استاد ،در خلوت خود با تمرین های مکرر آن درس را یاد گرفته و پس ازآن درس جدیـدی را نوبت به نوبت فراگیـری کرده تا خود را جلو برده و خیـال استادش را راحت کند در آموزش ویلن بنظر بنده از بی تمرینی شاگرد فقط استاد از همه بیشتر رنج می برد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

نی

نام استاد:    غلامرضا  ورعی

متولد:     1330

مدرک تحصیلی:     فوق دیپلم رشته هنر

 سابقه تدریس:     از سال 1355

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

استاد کیانی نژاد و در کنار استاد از ردیف نوازی استاد بی همتا (حسن کسائی)

lشیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

شیوه تدریس مثل سایر اساتید و لی بیشتر از کتاب شیوه نی نوازی و ردیف موسیقی سنتی ایران ویژه نی نوازان ((راست کوک ،چپ کوک ))تدوین و اجرای آقای کیانی نژاد تدریس می کنم .

l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

از دوران کودکی  به موسیقی علاقمند بودم . در دوران ابتدائی فلوت میزدم بعد از مدتی به ساز « نی » رو آوردم لوله های ساده نیزار را می چیدم نی می ساختم . در مسابقات هنری دانش آموزی شرکت کردم و برای اولین بار به اردوی را مسر اعزام شدم همین اردو باعث شد که در مسیر صحیح قرار گیرم و با نوازندگان سراسر کشور آشنا شدم بعد بنا به دعوت رادیو تلویزیون گیلان در کارگاه موسیقی کودکان و نوجوانان که به سرپرستی زنده یاد عبدالله ملت پرست اداره می شد، مشغول به تدریس شدم .

در سال 1355 در مسابقات آزمون باربد که  زیر نظر اساتید آقایان علی تجویدی ،دکتر برکشلی و دکتر صفوت و نور علی خان برومند اداره می شد شرکت نمودم و برنده جایزه شدم و در سال 1356 بنا به دعوت کارگاه  موسیقی گروه موسیقی عشاق گیلان را تشکیل دادیم . و فعالیت هنری را شروع کردم مدت 18 سال با گروه کار کردم و کنسرت های متعددی بمناسبت ها اجراء نمودم و بعد از آن کنسرت هایی در داخل و خارج از کشور . از طریق رایزنی جمهوری اسلامی در کشور ترکیه و پاکو در سال 1375 بنا به دعوت حوزه هنری تهران برای جشنواره در فستیوال بین المللی فولکلور ملل مختلف که در کشور کانادا برگزار شده بود شرکت نمودم و موفق به دریافت دیپلم افتخار از مرکز فرهنگ و هنر بین المللی کانادا شدم و سال 1385 و 1386 از طریق فرهنگسرای نیاورا ن دعوت به جشنواره کاسپین در کشور قزاقستان و سال بعد به هنگ کنگ شرکت نموده و موفق به دریافت دیپلم افتخار شدم .

ماحصل این فعالیتها : تعدادی نوا ر کاست موسیقی میباشد . 1. میرزا کوچک خان 2. سیری در مقام شور 3. بانک شباویز 4. امیر کبیر 5. انتظار 6. سبز آواز 7. اشک وارش

8. ونگاونگ . در حال حاضر در آموزشگاه های موسیقی و تدریس خصوصی مشغول به تدریس هستم .

 

l ویژگی های ساز :

نی قدیمی ترین آلت موسیقی است که از قرنها قبل در مما لک مختلف روی زمین به اشکال مختلف ساخته شده است که در ایران سابقه تاریخی کهنی دارد . نی طبیعی ترین ساز بشر است . صدای نی مطلوب و شیرین و دلپذیر و پخته و گرم است.  نی ، یادگار خاطرات گذشته است . کاملترین نوع را در ایران «نی هفت بند »» گویند که در عین سادگی عالمی از لطف و زیباییست . ساختمان نی متشکل است از یک لوله استوانه ای از جنس نی که سراسر طول آن از هفت بند و شش گره تشکیل شده است به این دلیل این ساز را « نی هفت بند »» نیز گویند . نی به قطر های متفاوت از 5/1 تا 3 سانتیمتر و طولهای  مختلف حدود 30 تا 70 سانتیمتر ساخته شده است در تمام آنها روی لوله کمی در قسمت پایین 5 سوراخ در طرف جلو و یک سوراخ در قسمت عقب قرار گرفته و در یک یا دو انتهای نی روکشی برنجی با لوله کوتاه فلزی پوشانده است و لبه لوله در قسمت دهانی آن  قدری تیز است که میتواند لای دندانها قرار گیرد . ساز نی را نمیتوان کوک کرد یعنی مانند سازهای زهی نیست که با پیچاندن گوشی ها کوک کردن میسر باشد . بدین صورت نمیتوان آنرا با ساز دیگر منطبق کرد . اگرچه بخواهند از صوت نی در همنوازی ارکستر استفاده  کنند . ناگزیر نوازنده ساز باید تعدادی نی را با کوکهای مختلف در دسترس داشته باشد

 

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

عشق و علاقه و ذوق و پشتکار


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

نقاشی

نام استاد:    صدرالدین زنده رخ

متولد:   1352

مدرک تحصیلی:    دیپلم و کاردانی  هنر گرافیک و کاردانی هنرهای تجسمی ( عمومی)

و فارغ التحصیل رشته هنرهای عمومی از دانشکده تربیت معلم تهران در سال 1374

سابقه تدریس:   14 سال

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

در طی این دوران نزد اساتید و بزرگان علم و هنر همچون استاد اجلی بنیانگذار سبک گلگشت در ایران ، استاد هادی پور از اساتید بزرگ خوشنویسی ،  استاد فلاح ، استاد مرتاض هجری ، استاد یحیی زاده و استاد لنجانی و حیدری در بخش گرافیک و مجسمه سازی واستاد صادقی در بخش مینیاتور و تذهیب.

 

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

ابتدا دوره پایه و مقدماتی را در دو گروه کودکان و بزرگسالان با ایده ها و متد های خاص اینجانب همراه بوده که با ذهنیت و تخیلات هنرجو تلفیق گشته و سپس تکنیک و نوع طراحی و رنگ آمیزی را آموزش داده که در واقع هنرجو با استقلال ذهنی در ایجاد یک اثر زیبا و جذاب خواهد رسید . و در مراحل بالاتر شیوه کار تغییر پیدا می کند و بر حسب موضوعات طبقه بندی شده پیشروی خواهد شد . و در مراحل پیشرفته هنرجو خود شیوه و سبک کار را انتخاب کرده و تحت آموزش قرار می گیرد .

 

l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

با گذراندن واحد های مختلف و کسب تجربه در بخش های طراحی و نقاشی در تکنیکهای مختلف و نقاشی ایرانی شامل نگارگری و مینیاتور در بخش خوشنویسی در محضر استادان بنام و فرهیخته در بخش عکاسی و مجسمه سازی ، نمایش ، همچنین در بخش موسیقی با ساز تخصصی سنتور دوره دیده و فعالیت داشته اند و در طی این دوران موفقیتهایی را نیز

 

 

کسب نمودند از جمله نفر اول مسابقات دانش آموزی در طراحی و طرح روی جلد و پوستر  و نفر برتر گرافیک در جشنـواره دانشجویی و برگزاری نمایشـگاه گروی نقاشی درتهران

و شرکت در سومین دوره  نمایشگاه  دو سالانه تهران و برگزاری نمایشگاه گروهی نقاشی در رشت در سال 1372 و در حال حاضر بعنوان دبیر هنر در مدارس رشت مشغول به تدریس می باشند...

 

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

آموختن هنر نقاشی پرورش ذهن، نگاه عمیق بر واقعیات و قدرت انتخاب و تصمیم گیری و نوعی استقلال طلبی لمس کردن موفقیت از خلق یک اثر نوع و تازه است . .

و هنرجو باید بداند که برای  رسیدن به حد کمال باید مراحل مختلف را طی کند و کسب موفقیت ایده آل در طی یک مدت کوتاه  آموزش امکان پذیر نمی باشد . و همچنین باید احساس کند که در هر مرحله با یک شیوه و تجربه جدید آشنا می شود و در این بخش نقش  استاد و مدرس تاثیر فراوان دارد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

نقاشی

نام استاد:    هنگامه گسکری

متولد:     1359  

مدرک تحصیلی :    دارای مدرک کارشناسی نقاشی عمومی از دانشکده هنر و معماری تهران

کسب مقامهای برتر ناحیه ،استان و کشور در مقطع هنرستان/چاپ اثر هنری در مسابقات فرهنگی ((بنمار)).

سابقه تدریس:    از سال 1381

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

اساتید بسیار ماهر و توانایی از دوره هنرستان تا دانشکده و با تشکر از زحمات بی دریغشان خانمها : مسعودی ، مقدمی ، صادقی نجات ، عتیقه چی ، رسولی

آقایان : رسائل ، جعفری مذهب ، امین نظر ، سلماسی

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

همانطور که معنای هنر به یک گفتار خلاصه نمی شود روش تدریس و آموزش هنر نیز با توجه به مرحله ای که هنرجو در آن قرار دارد متفاوت می باشد اما آنچه در اهمیت است تقویت روح ذهنی و بکارگیری قدرت عینی برای انجام آثار هنری است بدور از کپی و تقلید کردن .

l خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها :

برگزاری چندین نمایشگاه هنری انفرادی و گروهی درمجتمع فرهنگی هنری سردار جنگل،گالری شفق تهران ،مجتمع خاتم الانبیاء،و...

فعالیت تدریس هنری در مراکز هنرستان ،دبیرستان ،راهنمائی،دبستان و پیش دبستان

داور مسابقات فرهنگی ، هنری- داور مسابقات هنرهای تجسمی و..

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

مسایل مختلفی می باشد ولی بیشتر از این جهت که هدف هنرجو از یادگیری چه خواهد بود مسیر راه را روشن تر می سازد مسائل تئوری ابتدائی لازمه ادامه می باشد توجه داشته باشیم هنگامی که هنرجویان برای یادگیری اقدام می نمایند بدون شک نیروی نهفته عشق به هنر در آنها زنده است و این احساس برای تکامل خواهد کرد .


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

گیتار

نام استاد:  سعیده پاینده فرد

متولد سال :  1362

مدرک تحصیلی:   فوق دیپلم کامپیوتر

سابقه تدریس:  از سال 84

اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند: l

استاد سهراب فلک انگیز

 

شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :l

سبکهای کلاسیک فلامنگو و پاپ که در هر سه سبک فوق ابتدا مسائل اولیه و آکادمیک موسیقی و نت آموزش داده می شود ، سپس برای سبک کلاسیک کتاب فلک انگیز متد جان میلز- آرپژهای جولیانی ، گام های سگوویا و یک رپرتوهار از دور های مختلف تدریس می شود.

برای سبک فلامنگو کتاب خوان مارتین ، پاکوپنیا ، خوآن سرانو ، سابیکاس و آثار پاکودلوچیا و ...

برای سبک پاپ آکوردها و شیوه خواندن گیتار را آموزش می دهم.

 

خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها:l

شرکت در همایش های هنرجویی و اجرا در ارکستر گیتار معاصر ، اجرا در گروه هنری بیداد ،... و همچنین در سال 86 نزد استاد فرزاد دانشمند و استاد سیمون آیوازیان رفته و در آزمون مربیگری شرکت کرده و مجوز تدریس در رشته گیتار کلاسیک و فلامنگو را گرفتم .


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

 

گیتار

 

نام استاد:    سیامک عربانی

متولد سال:       1353

مدرک تحصیلی:     عمران

سابقه تدریس:      14 سال

 

اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند: l

استاد سهراب فلک انگیز-استاد فیروز ویسانلو.البته از سال 69 به صورت خودآموز بوده به دلیل نبود فضای مناسب

 

شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :l

سبکهای کلاسیک فلامنگو و پاپ که در هــر سه سبک فوق ابتدا مسائل اولیه و آکادمیک موسیقی و نت آموزش داده می شود.سپس برای سبک کلاسیک کتابهای آقای فلک انگیز- متد جیسون ولــدرون-کارکاسی و کاردلی و آرپژهای جــولیانی و گــام های سگویا که در مدارس معتبر دنیا تدریس می شوند و برای سبک فلامنگو کتاب خوان مارتین و متد پاکونپیا و ... و برای سبک پاپ متد خودم و سپس آکوردها و شیوه خواندن با گیتار و خوانندگی

 

خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها:l

کنسرت های متعدد در سالهای 72 و سپس کنسرت گیتار کلاسیک آنسامبل گیتار در سال 87 و جمع آوری و نگارش متد و گذاشتن همایشهایی بــــرای هنرجویان و اجـــرای قطعات از هنرجــویان مبتدی و کــودک و بزرگسال و ضمنا"در اولین جشنواره مــوسیقی استان گیلان یکی از هنر جویانم مقام دوم گیتار کلاسیک استان گیلان را احراز نمود.

 

 

ویژگی های ساز :l

برای ساز گیتار به خاطر وسیع بودن و داشتن رپرتوار گسترده می توان به صورت گسترده استفاده کرد ضمنا"از گیتار اسپانیش یا اصطلاحا"کلاسیک از 3 سبک می توان بهره جست.

سبکهای کلاسیک که فقط اجـــــرا قطعات معروف و آکادمیک و دارای رپرتوار گسترده و گیتار فلامنگو سبک فالکلور اسپانیاست و سبک پاپ که زدن و خواندن و گرفتن آکوردها و خواندن به همراه زدن و ریتم است.

 

آ نچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):l

هر هنرجوی موسیقی باید بداند که هنر موسیقی ،هنر بسیار وسیع و پرزحمتی است و کسانی نتیجه می گیرند که اول عاشق موسیقی باشند و با پشتکار و فعالیت به نتیجه برسند.
نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

گیتار کلاسیک و پاپ

نام استاد:      محمد الهی نیا

متولد سال :      7/6/64

مدرک تحصیلی :      دیپلم

سابقه تدریس :      شروع تدریس از سال 1382

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

استاد فرزاد دانشمند و استاد دلشب

 l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

کلاسیک و پاپ

سبک کلاسیک را از کتاب استاد فرزاد دانشمند

سبک پاپ را از جزوه شخصی

 l خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها :

ساخت موسیقی تئاتر نقل سیاوش به کارگردانی آقای حسین جعفری

همایش گیتار

کنسرت موسیقی از طرف چشم انداز در سال 85

 l ویژگی های ساز گیتار :

گیتار از انواع سازهای زهی و زخمه ای است که شبیه عود است و از قدیمی ترین سازهای شناخته شده است این ساز با اشکال دیگری به عنوان یکی از سازهای پر طرفدار در ایران باستان و روم و کشور های خاور میانه شناخته شده است .این ساز توسط رومی ها در سده هشتم میلادی طی حمله اعراب به اسپانیا معرفی شد در اسپانیا سده های 13 و 14 دو نوع ساز با نام گیتار وجود داشت یکی گیتارالاتینا و دیگری گیتارامورسکا.

.

l آنچه که هنرجو در ابتدا لازم است بداند (از نظر مدرس):

شناخت ساختمان ساز خود و نرمش های انگشت و بعد از آن نت خوانی است همایش گیتار

کنسرت موسیقی از طرف چشم انداز در سال 85


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

گیتار

کلاسیک فلامینگو و پاپ گیتار باس

نام استاد :علی رحیمی

متولد سال: 1354

سابقه تدریس از سال :1376

مدرک تحصیلی: دیپلم

 l بیوگرافی فعالیتها :

اجرای کنـسرت با خواننده تهرانی حامی شـریف در سال 80ساخت آهنگ مادر در شبکه باران و نوازندگی باس و گیتار در چندین قطعه ضبطی که توسط خوانندگان گیلانی از جمله زیبا کناری ،عذرخواه و تحویلداری اجرا شده اند .

 

اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

    استاد فرزاد دانشمند در سبک کلاسیک و فلامینگو- استاد حمیدی  

    در سبک پاپ- استاد ریاحی پور و اردوان انزابی پور در گیتار باس

 

 lمنبع آموزشی و شیوه تدریس :

در سبک کلاسیک از کتاب آموزشی امیر جاویدان شروع و به کتابهای دانشـکده ری که توسط آقای دانشمند جمع آوری شده است ختم می گردد .

در سبک فلامینگو از کتاب اول و دوم خوان مارتین به هنرجو آموزش داده میشود.

در سبک پاپ  بستگی به تـوانایی هنـرجو و رده سنی هنـرجو از طریق نت آموزش داده می شود بصورتی که هنرجو پس از پایان سبک پاپ با نت ها آشنایی دارد و می تواند به راحتـی وارد سبک کلاسیـک و فلامینگو شود .


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

گیتار

نام استاد:      بهـادر صفری

متولد سال :    27 /6/1363

مدرک تحصیلی:   دیپلم

سابقه تدریس:   6   سال  در آموزشگاه های چشم انداز فردا شیدا- آونگ-نوا-چاووش-هزاردستان-پاردایز-هنر اول- ماهور-آناشید-صبا-ارشاد تعدادی از شهرستانهای  استان

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

  سبک آموزشی : پاپ کلاسیک .

منابع : کتابهای نیک مانولف و غیره ... قطعات کلاسیک و پاپ با (پیک نوازی )

l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :اجرای کنسرت های تکنوازی و تکخوانی و نوازندگی برای خوانندگان مطرح در( صدا و سیمای مرکز گیلان) .

lویژگی ساز (گیتار ):

      جزء سازهای آگوستیک زهی می باشد . ساز سنتی و بومی کشور اسپانیـا و کشورهای   

      آمریـکای جنوبی و آمریـکای مرکزی می باشد . استـفاده آن در ارکستــرهای عمومی

      پاپ و اختـصاصی گیتار و قطعات کلاسیک و فلامینگو می باشد .

 lآنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس):

    تاثیرات مثبت روحـی و روانـی وبخصوص تربیتی در انسان یکی از مهمترین نکاتی است  که یک   

     هنرجو باید آن را بداند. یک انسان با یادگیری موسیقی می تواند به دنیا از دیدگاه زیبا و معنوی   

   نگاه کندو خود را فردی شاد و خوشبخت در جامعه احساس کند .انسانی که نوای  خوش موسیقی

    را خلـق می کند به صورت ناخود آگاه نظم و ترتیـب را در بر نامه ریـزی های  زندگی فردی و      

   اجتماعی خود حاکم می کند . موسیقی درجه شعور و درایت فرد را آنقدر بالا برده که موجب می  

    شود فرد در زندگی  خود تصمیمات درست و منطقی را گرفته  که نتیجه آن تصمیمات به یک  

   انسان کاملا  موفق مبدل شود...

   افلاطون (فیلسوف یونانی )در کتاب جمهوریت خود می گوید ((اگر مردمان یک سرزمین همه    

  موسیقی بنوازند و یا حتی گوش فرا دهند بذر نظم و اعتدال در قلب خود می پرورانند.))

  حالا خودتان تصور کنید که اگر ما در جامعه ای زندگی کنیم که همه انسانها ی آن منظم و  

   دوستدار عدل باشد چه می شود ...؟!


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

سنتور

     نام استاد :    اسکندر حساس

     متولد :    25 /7/1345

     مدرک تحصیلی:    لیسانس موسیقی

     شروع تدریس:      1369

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

  آقای مصطفی پیوست

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی ::

دستور سنتور،شیوه سنتور نوازی،دوره ابتدایی،سی قطعه چهارمضراب،ترانه های ایرانی میرزا عبدالله ،کارهای مشکاتیان

l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

موسس گروه موسیقی دیلمان در سال 1372 می باشم و تا کنون نیز این گروه فعال است. و همچنین اجرای کنسرت در شهر های مهم ایران.

l ویژگی های ساز :

سنتور(هاک برت):

یک سیتر تخته ای است که توسط چکش مخصوص یا کوبه(مضراب) نواخته می شود. این ساز در قــرن 11 از خاور میانه به اروپا راه یافت واز قـرن 17 تا 19 در اجتماعات مهم از محبوبیت خاصی بهره مند شد.ولی در حال حاضر فقط به عنوان یک ساز محلی رواج دارد.

سیتر تخته ای کوبیدنی ابتدا  در خاور میانه دور شناخته بود و در قرن 18 توسط اروپاییان به آنجا راه پیدا کرد.

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

توجه به نکات آموزشی در کتاب و تمرین فراوان برای هنرجو موثر است و وظیفه مدرس نیز ایجاد علاقه در هنرجو می باشد.


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

ساز دهنی

نام استاد:     سیامک علی پور

متولد سال :   9 /4/1361

مدرک تحصیلی :     دیپلم

سابقه تدریس :     از سال 1382

 

l اساتیدی که نزد شان آموزش دیده اند :

نزد استادی آموزش ندیده ،منابع مطالعاتی کتابها و برخی از سایتهای اینترنتی

 

 l شیوه تدریس و سبک منبع آموزشی :

تدریس کتاب ساز من ساز دهنـی و کتابهای آموزشی ایرانی و خارجی دیگر که بنا به تشخیص و نظر خودم در قبال هر هنرجو متفاوت می باشد .

 

 l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

چاپ کتاب ساز من ساز دهنی

و چندین اجرا به شکل تک نوازی و دونوازی در سطح استان

 

 l آنچه که هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

توجه به نکات آموزشی ، بکارگیری خلاقیت فردی ، تمرین روزانه و مستمر


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

تنبور

نام استاد:  کورش قزوینه

متولد:  1360

مدرک تحصیلی:  لیسانس

سابقه تدریس:  از سال 77 تدریس سنتور و تنبور در آموزشگاههای کرمانشاه(ارغنون، زاگرس،دوچیار و...) از سال 85 تدریس سنتور و تنبور و گیتار در آموزشگاههای تهران( سیمرغ، سفید، درویشخان و...)

اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند: l

مرحله مقدماتی نزد آقای نوذر رضایی، تئوری موسیقی نزد آقای فریبرز شجاعی فرهاد فخرالدینی، ردیف موسیقی سنتی نزد آقای نوذر رضایی استاد مجید کیانی

شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :l

کلیه کتابهای آموزش تنبور- عرفافی مقامهای باستانی تنبور


نوشته شده در تاريخ دوشنبه دوم آذر 1388 توسط دانیال حامی

خوشنویسی  

 نام استاد :    فرشته جعفریان

 متولد :     1354

 مدرک تحصیلی:     لیسانس

سابقه تدریس :    از سال 77

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

  خانم شادمند آقای حبیب زاده

 

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

آموزش خط نستعلیق و شکسته و خط تحریری با مداد و خودکار به شیوه استاد امیرخانی .

ویژگی های یادگیری خوشنویسی :

بعد از یادگیری شما می توانید خطی خوش و زیبا داشته باشید

 

l خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها :

-        مدت دو سال در دانشگاه آزاد اسلامی مدرس کلاسهای فوق العاده خوشنویسـی

-        سابقه تدریس در آموزشگاه آذرخش

-        سال 83 نمایشگاه مشترکی متشکل از 60 اثر و شرکت در نمایشگاههای  گروهی متعدد و دارای چندین تقدیر نامه 

-        عضو انجمن خوشنویسان رشت و دارای مدرک ممتاز از انجمن خوشنویسان ایران

به مدت چهار سال در زمینه تذهیب و سگارگری و شرکت در نمایشگاههای متعدد.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

تنبک ، دف ، درام

نام استاد :      فرید فرضیایی

متولد سال:     19/9/1349

مدرک تحصیلی :     لیسانس

سابقه تدریس :   از سال 76 در آموزشگاههای آبنوس (شیراز )،به  آموزش درام پرداخت از سال 79 رشت در آموزشگاهـهای صبا ، شیدا (رشت ) کارگاه سروش انجمن موسیقی لاهیجان ماهور (آستانه ) و موسسه چشم انداز فردا دف و تنبک

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

تحصیل و آموزش موسیقی در 3 مرحله سپری شد.

مرحله اول :آموزش موسیقی کودک نزد زنده یادان سروری و فروزانفردر سال 55 بمدت یکسال و نیم .

مرحله دوم :آموزش درام بود 15 سالگی  نزد علیرضا پور جعفر  رضا روشن اسماعیل دیزانی 0

مرحله سوم :آموزش دف و تنبک اساتید کوروش بزرگپور (رشت سال 72) پدرام خاور زمینی( تهران) امیر دیزانی و مهدی رضائی (دف- تهران76 ) نوید افقه تنبک (شیراز سال 77)

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

شیوه آموزش:   مرحله اول آموزش وزن خوانی و جمله نویسی  

برای کودکان و نوجوانان شیوه تنبک ودف با تصنیف خوانی تدریس می شود .

نوازنده در طول مدت آموزش با تمام سبکها و منابع آشنائی پیدا میکند .

کلیه کتابها حامل یک و سه خطی به هنرجو با رعایت دقیق اصل زیبایی شناسی و رعایت ضرب آموزش داده می شود.

 

منابع:

کتب مرحوم تهرانی استاد اسماعیلی مرحوم افتتاح بهمن رجبی اخوان اسحاقی حسابی . آشنائی با سبک تنبک مرحوم فرهنگفر و در انتها جزوات استاد نوید افقه.( برای تنبک )و برای دف کتاب مسعود حبیبی عمادتوحیدی- 20 قطعه دف مهدی رضایی و نواختن ذکرهای کردی

 

l خلاصه بیوگرافی فعالیتها:

اجراء گروه موسیقی کودک سال 56 در سالن صدا سیمای مرکز گیلان

همکاری با گروه موسیقی نغمه حوزه ی هنری سال 76 واجرا در جشنواره

نوازندگی درام در شیراز با گروه سپید آوا- گروه آبنوس سال 78 تا 80

همکاری با ضبط موسیقی صدا سیمای مرکز رشت از سال 80- همکاری در چند کاست موسیقی

اجراء با گروه سازهای کوبه ای هنر جویاناجرا با گروه های مختلف استانی و حضور در جشنواره ای کشوری

l ویژگیهای ساز :

تنبک جزء سازهای ملی موسیـقی ما است و درهمه موسیقی های کشورمان حتی پاپ جایگاه ویژه داردبه نبـض ارکسترنامیده می شود. کلا  تنبک دف نقاره دایره و... در خانواده سازهای کوبه ای و یا آلات ضربی تعریف می شود و اساس کار آنها ایجاد نظم-هماهنگی بیان شدت و ضعف در موسیقی و کلا" حفظ ریتم در ارکستراست .

l آنچه که هنرجو باید بداند:

 

تنبک دف و کلیه سازهای کوبه ای نقش هماهنگی را در ارکستر دارند و ریتم مفهومی جدا از موسیقی دارد و در یک کلام کل هستی در نظم ، ریتم و هماهنگی تعریف میشود. با فهمیدن این موضوع هنرجوی می تواند هدف خود را بهتر کند و در یک جمله می توان گفت رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود ،رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.(پشتکار و تمرین مداوم از یک فرد عادی یک اسطوره می سازد)
نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

تمپو

نام استاد:     حسن طارمی

متولد:     25/1/1359 رشت

مدرک تحصیلی :   دیپلم

شروع موسیقی:     1376

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

مدت 2 سال تمبک این ساز که جزء خانواده ی سازهای کوبه ای را در کنار آقای کوروش بزرگپور در آموزشگاههای سروش- صبا و باربد مشغول به آموزش گذراندم. و در کنار تمبک به ساز تمپو نیز علاقه زیاد داشتم .بطور تجربی به ادامه یادگرفتن این ساز پرداختم .و در سال 1380 با علاقه فراوان به کشور امارات سفر کردم و بمدت 4 سال در آنجا مشغول به کار شدم .ضمنا در کنار این سازها به سازهای تومبا- بینگوبانگو-تمپو و ضرب ناقاریه گیلان و آذربایجان نیز مهارت پیدا کردم و لازم به ذکر است که از سال 80 در استودیو صدا و سیما و نهادهای اداری و دانشگاهها و کنسرتها و مجموعه های فرهنگی در داخل و خارج استان نیز فعالیت داشتم.

 

lشیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

بطور تجربی و انواع کتابهای آموزش در زمینه سازهای کوبه ای

 

 

lویژگی های ساز :

ویژگی سازهای کوبه ای این است که در ارکستر پایه یا ریتم بر عهده این سازها می باشند و در ارکستر ضربات خود را با این ساز نگه می دارند.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

تار

نام استاد:    سید مهدی رجائی لنگرودی

متولد:     1360

مدرک تحصیلی:    لیسانس

سابقه تدریس:    10 سال در آموزشگاههای استان گیلان،منجمله رودسر ،رامسر ،شهسوار

 

lاساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند:

کیوان ساکت-رضا موسوی زاده داریوش پیر نیاکان محسن نفر آریا کبیری

 

lشیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

سبک آموزشی: سنتی

 

منابع: کتابهای هنرستان موسیقی ردیف میرزا عبدالله،ردیف دوره عالی علی اکبر خان شهنازی

 

lویژگی های ساز :

ساز تار از اصلی ترین سازهای ملی ما می باشد و در تمامی گروههای موسیقی به چشم می خورد.سازی است زهی زخمه ای که ردیف موسیقی ایرانی بر مبنای این ساز ساخته شده و از بزرگان این ساز می توان از علی اکبر خان شهنازی فرزند آقا حسین قلی نام برد.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

تار - سه تار

نام استاد :      ناصر ستوده 

متولد :     13/10/1345

مدرک تحصیلی :       دیپلم

شروع موسیقی :     1369

 

 lاساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

-مدت 2 سال خدمت استاد رنجبر در کلاسهای عمومی ارشاد (کتاب اول و دوم هنرستان خالقی رشت ) .

- مدت 2 سال خدمت استاد نادرزاده ،قطعات استاد علیزاده و کتاب سوم هنرستان تا پایان سال 72 در تهران .

-مدت 5 سال در محضر استاد هوشنگ فراهانی در کرج .

- مدت 10 جلسه تئوری موسیقی در خدمت استاد  فرهاد فخردینی ( رهبر ارکستر و سمفونیک ایران).

-مدتی هم نزد استاد داود آزاد بوده اند .

 

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

انواع کتابهای آموزشی سه تار ، یادگیری سه تار و تئو ری به همراه هم .

 

l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

اجرای کنسرتهای متعدد توسط گروه روح افزا-بیـدادحوزه هنری-صابرین بنیاد شهید و امور ایثارگران-همکاری با گروه گیل اوخان و گیل چاوشان اجرای برنامه موسیقی زنده در سیمای مرکز رشت در سال 1386به همراه جناب آقای رضا پور کسـب مقام دوم و سوم رشتــه های سـه تار توسـط هنر جویان اینجانـب در سال 1387 در جشنـواره موسیقـی آموزشگاههای خصوصی توسط اداره کل ارشاد اسلامی که برای اولین بار در استان گیلان برگزار گردید. ضمنا چند سالی است که در حوزه هنری گیلان شهرستان رشت و آموزشگاه خصوصی موسیقی و البته در اداره ارشاد مشغول تدریس می باشم هم اکنون در حال نوشتن کتابی در خصوص آموزش سه تار می باشم.

 

 lویژگی های ساز Aسه تار @:

سه تارسازی است شهری با صدای لطیف و برای اهل دل ،در شخصیت انسان تاثیر مثبت دارد قابل انتقال در هر جا میباشد.

 

l آنچه که هنرجو در ابتدا لازم است بداند (از نظر مدرس):

سه تار در شخصیت انسان اثر بسیار شگرف می گذارد و او را به خدا نزدیک می نماید .

بهتر است هنرجو عاشق این ساز باشد و پیش زمینه ای در خصوص سه تار داشته باشد .


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

ارگ پیانو

 نام استاد :      پویا ساغری

مدرک تحصیلی:     کارشناس موسیقی

سابقه تدریس :     از سال 1376 در رشت

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

استاد رافائل میناسکانیان دکتر شاهین فرهت علیرضا مشایخی و...

 

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی : 

1-                               Beyer

2-                               Op.599  CZERNY

3-                               Op.299 CZERNY

4-                               HANO

5-                               اشمیت

     6-             Dohnanyi

 

l خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها :

کنسرت سال 76 در لاهیجان (پیانو و آواز )- آهنگسازی برای چند مجموعه تلویزیونی برای شبکه اول ( سریال کاکتوس ،فرار بزرگ و...)

 

l ویژگی ساز (پیانو ) :

جزء سازهای Chordophones -  کلاویه ای

 

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ) :

  آشنایی ابتدایی و شنیداری و موسیقی و انتظاری که از آموختن موسیقی دارد، مشخص باشد .


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

 ارگ پیانو

نام استاد :      پدرام ایمانی

 متولد :       1360

مدرک تحصیلی :      دیپلم

سابقه تدریس :       از سال 1381

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

گیلبرت ایدلخانی( پیانو سلفژ )شهاب آزادی وطن (تئوری موسیقی کیبورد )

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

از کتاب (( شیوه نوین ارگ نوازی )) (دوره 6 جلدی ) ، نوشته ( آکسل بنتین) ، ترجمه گروه پژوهش چنگ جلد 1،2،3 مقدماتی ، جلدهای 4،5،6 پیشرفته

 l خلاصه ای از بیوگرافی فعالیتها :

آغاز همکاری با صدا و سیما به عنوان آهنگساز و تنظیم کننده از سال 1383و ساخت بیش از 30 اثر در زمینه موسیقی فیلم ، سریال ، تیتـراژ برنامـه ، آرم ، وHله ، آنـوس ، و....وهمچنیـن تولیدات واحد موسیقی صداو سیما تاکنون(1387)

-همنوازی و تکنوازی در کنسرتهای متعدد(1379 تا 1387)

l ویژگی های ساز (ارگ ):

کیبورد یا ارگ الکترونیک (Electronic keyboard)، نوع تغییر یافته و کامل شده ساز بادی A ارگ@(organ)است که در اساس عظیم ترین ساز موسیقی بوده و قدمت آن به حدود قرن چهارم بعد از میلاد می رسد که از قرن نهم استفاده از آن در کلیسا متداول شد .

کیبورد امروزی، جزء سازهای کلاویه و در دسته سازهای جهانی می باشد و با امکانات و تنـوع بسیار زیادی که دارد تنها سازی است که می تواند صدای گروه وسیعی از سازها را تقلید کند و حتی طیـفی از صداهای گوناگون که هیچ سازی قادر به تولید آنها نیست را به گوش برساند .کیبورد به نوازنده خود این امکان را می دهدکه در صورت تمایل با ترکیب این صداها با هم بتـواند به تنـهایی و بطور مجازی ، جمعی از نوازندگان سازهای مختـلف را در اختیار خود داشتـه باشد و بطوردلخواه از آنها استفاده کند.از سوی دیگر این ساز به علت شباهت زیاد به پیانو و امکانات صدایی و ریتمی متنوع برای آهنگسازی و تنظیم بسیار مناسب است


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

 ارگ و پیانو

نام استاد :      مهین نظر زاده

متولد سال :     1338  

مدرک تحصیلی :      دیپلم

سابقه تدریس :      شروع تدریس از سال 1372

 l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

شادروان فروزانفر

l شیوه تدریس،سبک و منبع آموزشی :

تدریس با نت

منبع آموزشی پیانو: بیر

منبع آموزشی کیبورد : آکسل بن تین

و یادگیری ترانه های مورد علاقه و نواختن ملودی آنها

 

 l خلاصه ای از بیو گرافی فعالیتها :

آماده سازی گروه سرود و موسیقی نمایش برای مدارس

ساخت آهنگ محلی، اجرای کنسرت و...

 

 l ویژگی های ساز ارگ و پیانو :

ارگ الکترونیک جزء سازها شسی دار

 

l آنچه که هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظراستاد ):

خواندن متن موسیقی ، مهارتهای پایه ای برای نواختن موسیقی که هنرجو را آماده فراگیری کارکردهای پیچیده تری خواهد کرد . نواختن ترانه های مورد علاقه شان .

آگاهی از امکانات ساز خود .


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

ارف موسیقی کودکان

نام استاد :     مریم کوچکی زاد

متولد سال :     23/3/1363

مدرک تحصیلی :    لیسانس

سابقه تدریس :    5 سال به صورت مستمر

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

خانم بهاره رستگار و آقای علیجانی وعلی احمدی فر

 

l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

دنیای شادی ، خودآموز فلوت ریکوردر (2 جلد )

آموزش فلوت ریکوردر (2 جلد )

ترانه های کوچک برای بیداری (2 نوازی )

 

l خلاصه ای ازبیوگرافی فعالیتها:

کنسرت گروه آزاد کر استان گیلان در شهریور 83

کنسرت گروه آزاد کر استان گیلان در جشنواره اردیبهشت 83 در شیراز و بندرعباس

و اجرای کنسرت با ارکستر سمفونیک  گیلان در شهریور 86 .

 

l ویژگی های ساز :

بلز و فلوت ریکوردر

 

l آنچه هنرجو لازم است در ابتدا بداند (از نظر مدرس ):

هنرجو باید در رده سنی 8-4 سال باشد .


نوشته شده در تاريخ یکشنبه یکم آذر 1388 توسط دانیال حامی

 آواز

نام استاد :       حمید بامدادی

تولد سال :      1353

مدرک تحصیلی:      لیسانس

سابقه تدریس :  10 سال

 

l اساتیدی که نزد آنها آموزش دیده اند :

  استاد جمال الدین منبری استاد حسام الدین سراج استاد همایون خرم و استاد ابراهیمی

 

 l شیوه تدریس ، سبک و منبع آموزشی :

صدا سازی و ردیف آوازی  مکتب اصفهان

 

l بیوگرافی فعالیتها :

اجرای کنسرتهای متـعدد در سطح کشور و پایتخت و خواندن کاست دلبر من که به طور رسمی در بازار موسیقی کشور موجود می باشد و عضو خوانندگان صدا و سیما مرکز کشور و همچنین عضو جامعه مدرسین هستند .

 

l آنچه هنرجو لازم است بداند :

شناخت ادوات تحریر و اجرای آنها به شکل صحیح و اصولی همراه با ریتم مناسب و بطور کلی فراگیری صحیح صداسازی


.: Weblog Themes By Pichak :.


تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک
فال حافظقالب وبلاگقالب وبلاگگالری عکسفاگالری عکس آلامتو